22 Influencer Marketing KPI'sı ile Influencer Marketing Başarısını Ölçün

May 21, 2024
|
Published
May 28, 2026
|
Updated
11 Min
|
Reading
Influencer Performance Marketing Course | VOUCHER: IMC100
Peter Nettesheim
| Author
See Which Influencers Follow Your Instagram
They are 8X more likely to work with you
ACCESS FREE LIST

İnfluencer Pazarlama Başarısını Ölçmek İçin 22 İnfluencer Pazarlama KPI'ı

Günümüzün dijital ortamında, influencer pazarlaması markalar için ulaşımlarını, katılımlarını ve özgünlüklerini artırmak isteyen önemli bir stratejiye dönüşmüştür. Bununla birlikte, influencer kampanyalarının başarısını gerçekten ölçmek için doğru Temel Performans Göstergelerini (KPI) izlemek çok önemlidir. Doğru metrikleri olmadan, markalar çabalarının etkinliğini kolayca yanlış değerlendirebilir. Bu makale, pazarlamacıların ölçmesi gereken en önemli KPI'lara ayrıntılı olarak bakarak, influencer işbirliklerinin somut ve etkili sonuçlar sağlamasını ve gelecek kampanyalar için net bir yol haritası sunmasını sağlar.

İnfluencer Pazarlama KPI'ları Nelerdir?

İnfluencer Pazarlama Temel Performans Göstergeleri (KPI'lar), influencer odaklı kampanyaların başarısını ve etkisini değerlendirmek için kullanılan belirli metriklerdir. Bu KPI'lar, markalarının influencer'lar ile olan ortaklıklarının etkinliğini belirlemesine ve marka bilinirliği, kitle katılımı ve yatırım getirisi (ROI) gibi çeşitli yönleri ölçmelerine yardımcı olur. Bu metrikeri dikkatle izleyerek, markalar kampanya performansı hakkında değerli bilgiler elde edebilir, stratejilerini iyileştirebilir ve pazarlama çabalarının hedef kitleleriyle rezonans kurmasını sağlayarak hem kısa vadeli hem de uzun vadeli iş hedeflerini gerçekleştirebilir.

İnfluencer kampanyanızın etkisini raporlamanız gerekirse, yüzlerce influencer pazarlama uzmanı tarafından güvenilen ücretsiz influencer pazarlama raporlama şablonumuza erişebilirsiniz. 

İnfluencer Pazarlama KPI'ları İçin En Önemli Kategoriler

Aşağıda, her pazarlamacının bir influencer pazarlama kampanyasının etkinliğini tam olarak anlamak için ölçmesi gereken en önemli influencer pazarlama KPI'ları bulunmaktadır. 

  1. Marka bilinirliği: huninin üst kısmı 
  2. Katılım: huninin orta kısmı 
  3. Dönüşümler: huninin alt kısmı

Bu kategorilerin içinde, müşteri satın alma yolculuğunun her adımı için daha iyi bir anlayış elde etmek için önemli olan birden fazla influencer pazarlama KPI'ı vardır. Etkili bir pazarlama kampanyası için influencer programınızın bu üç kategorinin tümüne dokunması ve olası müşterilerinizi ödeyen bir müşteriye ve mümkün olduğunca marka savunucusuna dönüştürmeniz gerektiğini anlamak önemlidir.

Pazarlamacı, CMO veya işletme sahibi olarak, çoğu zaman sabırsız olur ve dönüşümler gibi huninin alt kısmındaki influencer pazarlama KPI'larına odaklanmaya eğilim gösteririz, ancak sürdürülebilir bir işletme ve marka kurmak için satın alma yolculuğu boyunca müşteri adaylarınızı beslemek önemlidir. 

İnfluencer kampanya başarısını izlemek için 22 influencer pazarlama KPI'ı

  1. İzlenim sayısı
  2. Bin başına maliyet - CPM 
  3. Toplam ulaşım 
  4. Takipçi büyümesi 
  5. Toplam influencer takipçi sayısı 
  6. Beğeniler 
  7. Yorumlar 
  8. Paylaşımlar ve kaydedilen gönderiler 
  9. Marka anmaları 
  10. Tıklama oranı - CTR 
  11. Google arama hacmi 
  12. Satışlar
  13. Reklam harcamasının getirisi - ROAS 
  14. Yeni müşteri sayısı 
  15. Müşteri kazanım maliyeti - CAC 
  16. Müşteri yaşam süresi değeri - CLTV 
  17. Ortalama sipariş değeri - AOV 
  18. Dönüşüm oranı - CR 
  19. Haber bülteni abone sayısı 
  20. Sepete eklemeler 
  21. Kazanılan medya değeri - EMV 
  22. Toplanan UGC sayısı

İzleyin: Her İnfluencer Pazarlamacısının İzlemesi Gereken KPI'lar

Bilinirlik, katılım ve dönüşümler arasındaki belirli KPI'lara dalıştan önce, tüm üst metrikleri ve bunların kampanya başarısıyla nasıl bağlantılı olduğunu gösteren kısa bir video aşağıda verilmiştir!

1. Marka Bilinirliği - Huninin Üst Kısmı

Marka bilinirliği nedir

Influencer pazarlaması bağlamında marka bilinirliği, tüketicilerin influencer pazarlama çabalarıyla bir markayı tanıma ve hatırlama derecesini ifade eder. Bir influencer'ın içeriğinin takipçileri arasında markanın görünürlüğünü ve tanınırlığını ne kadar etkili bir şekilde artırdığını ölçmeyi ve sonuç olarak markanın pazardaki varlığını ve hatırlanırlığını artırmayı içerir.

Marka bilinirliğini ölçmenin neden önemli olduğu

Marka bilinirliğini ölçmek pazarlama uzmanları için çok önemlidir çünkü tüketicilerin bir marka ile ilgili olarak ne ölçüde tanınırlık ve aşinalık düzeyine sahip olduğu hakkında bilgi sağlar. Yüksek marka bilinirliği, tüketici güveninde artış, satın alma kararlarında etki ve marka sadakatinin oluşturulmasına yol açabilir.

Bu metriği takip ederek pazarlama uzmanları, kampanyalarının etkinliğini değerlendirebilir, güçlü ve zayıf yönleri belirleyebilir ve marka görünürlüğünü artırmak için gelecek stratejilerini özelleştirebilirler. Özünde, marka bilinirliğini anlamak pazarlama çabalarının hedef kitle ile rezonans kurduğundan ve uzun vadeli iş büyümesini sağladığından emin olmaya yardımcı olur.

Marka bilinirliği için ölçülmesi gereken hangi influencer pazarlaması KPI'ları

Bir huninin üst kısmı metriği olarak, genellikle izlenimler ve reichle ilgili tüm influencer pazarlaması KPI'larına bakarız. Aşağıda marka bilinirliği için ölçülmesi gereken ana influencer pazarlaması KPI'ları bulunmaktadır: 

1. İzlenime sayısı:

Promosyon postunun kaç kez görüntülendiğini. Instagram'da toplam izlenimler hakkında bilgi almak için genellikle influencer'dan gönderilerinin analitiğinin ekran görüntüsünü paylaşmasını istemeniz gerekir. Bazı platformlar bu metriği sunmaktadır ancak bu, influencer'ın Instagram hesaplarını platformla bağlamalarını ve doğrulamalarını gerektireceği için bazen influencer ile sürtüşmeye neden olabilir.

En kolay yol, influencer'ın Instagram hesapları içindeki ayarlar altında erişebileceği gönderinin analitiğinin ekran görüntüsünü talep etmektir. TikTok ve Youtube gibi diğer platformlarda, toplam izlenimler / video görüntülemeleri çoğu durumda görünür ve doğrudan gönderi yoluyla erişilebilir. 

2. Binde başına maliyet - CPM

İzlenimler hakkındaki etkiyi belirlemek için kullanılan önemli bir influencer pazarlaması KPI'sı binde başına maliyettir. Binde Başına Maliyet (CPM), 1.000 bir reklamın gösterilme maliyetini ölçen bir metrik olup, pazarlama uzmanlarının reklam harcamalarının etkinliğini değerlendirmelerine yardımcı olur. 

CPM hesaplamak için formül aşağıdaki gibidir: 

CPM = Toplam pazarlama maliyeti / İzlenime sayısı X 1.000 

Bunu hesaplamak için CPM hesaplayıcılarını da kullanabiliriz.

Influencer pazarlaması bağlamında, örneğin bir influencer ile çalışmanın toplam maliyeti 500 $ ise ve influencer 50.000 izlenime oluşturduysa, o anlaşmadaki CPM'iniz aşağıdaki gibi olacaktır: 

CPM = 500$ / 50.000 X 1.000 = 10$ 

3. Toplam Reach

Toplam reach, promosyon postunun görüldüğü kişi sayısıdır. İzlenimler ile reach arasındaki fark, reach bir kişinin videoyu birden fazla kez görüntülemesi durumunda saymaz, izlenimler ise tek bir kişinin birden fazla görüntülemesi dahil olmak üzere tüm gösterimleri toplar.

Reach, kaç farklı kişinin promosyon postunu gördüğünü anlamak için bakılması gereken önemli bir metrik olup, marka bilinirliğinin bir göstergesidir. İzlenimler gibi, bu influencer pazarlaması KPI'sına erişmek için influencer'dan bu gönderi için Instagram analitiğinin ekran görüntüsünü talep etmeniz gerekecektir.

4. Takipçi büyümesi

Markanızın sosyal medya hesabının takipçi sayısında ölçülebilir bir büyüme, artan marka bilinirliğinin ve influencer pazarlaması kampanyanızın başarısının iyi bir göstergesidir. Bu, potansiyel alıcının ürünlerinizi ve içeriğinizi görmeye devam etmek istediği için ürünlerinize ilgi duymakta ve alıcı yolculuğunun daha sonraki aşamalarında bir satın alma düşünmesi gerekeceği ilk işaret olabilir.

Hootsuite veya buffer gibi izleyici büyümesini ölçmek için farklı sosyal medya araçları vardır. Influencer'lar ile çalışırken izleyici büyümesini hızlı bir şekilde artırmanın etkili bir yolu influencer hediye çekilişlerini kullanmaktır. Ayrıntılı bir kılavuz için influencer giveaway kampanyalarını nasıl organize edeceğiniz ve markanızın takipçilerini artırın, tam makalelerimize buradan erişin. 

5. İnfluencer takipçilerinin toplam sayısı

Bu sayı, kaç kişiye ulaştığınız hakkında özel bilgiler sağlamamasına rağmen, çalıştığınız influencerlerin tüm takipçilerini toplamak, potansiyel erişim ve çalıştığınız influencerlerin boyutu hakkında bir gösterge sağlamak için faydalı olabilir. Ancak, takipçilerin bazı influencerların diğerlerinden daha yüksek erişime sahip olması anlamına gelmediğini, bazı influencerların takipçilerinin çoğuna ulaşırken diğerlerinin yalnızca bir kısmına ulaşabileceği anlamına geldiğini unutmayın. Bu tipik olarak influencerin içerik kalitesi ve yayın sıklığına bağlıdır. 

Not: Alıcı yolculuğunun farklı aşamaları arasındaki geçiş genellikle akıcıdır. Marka takipçi büyümesi gibi bazı influencer pazarlama KPI'ları katılım olarak kabul edilebilir, diğerleri bunu marka farkındalığı altında sınıflandırır. Bu influencer pazarlama KPI'larını kullanırken, tüketici davranışı ve psikolojisini ve potansiyel alıcıların ödeme müşterisine dönüşene kadar farklı aşamalardan nasıl geçtiğini anlamak önemlidir. 

2. Katılımlar - Huninin Ortası

Katılımlar nedir?

İnfluencer pazarlaması bağlamında katılımlar, kullanıcıların influencerin içeriğiyle olan etkileşimlerini ve aktif katılımını ifade eder. Buna beğeniler, yorumlar, paylaşımlar, kaydedilmiş içerik ve bir kullanıcının içerikle doğrudan katılımını gösteren diğer etkileşim biçimleri dahildir.

Katılımları ölçmek, influencerin içeriğinin kendi kitlesine ne kadar etkili bir şekilde hitap ettiğini belirlemeye yardımcı olur, sadece pasif görünümleri değil, aktif katılım ve ilgiyi de sağlar ve bu da markayla potansiyel tüketiciler arasındaki bağlantıyı güçlendirir. Bu insanlar içerikle aktif olarak katılmış oldukları için huninin en üstünden bir adım daha ileridedir ve pazarlama etkisi genellikle daha yüksek olup, potansiyel alıcıyı ödeme müşterisine dönüştürmeye bir adım daha yakındır. 

Katılımları ölçmek neden önemlidir?

İnfluencer pazarlamasında katılımları ölçmek çok önemlidir çünkü kitlenin içerikle ne kadar aktif olarak etkileşime girdiğine ilişkin bir fikir sağlar. Yüksek katılım oranları, içeriğin iyi bir şekilde yankı bulduğunu gösterir, markayla tüketiciler arasında daha güçlü bir bağlantı kurar.

Bu aktif katılım artan güven ve sadakat sağlayabilir, takipçileri müşterilere dönüştürme olasılığını daha yüksek yapar. Katılımı değerlendirmek, pazarlamacıların stratejilerini geliştirmelerine, gelecekteki kampanyaların kitle ilgisini yakalamada daha da etkili olmasını sağlar. Sosyal medya platformları da katılımı, gönderilerin organik erişimini belirlemek için hesaba katarlar.

Katılım ne kadar yüksekse, içerik takipçilere ve bazı durumlarda yeni kişilere (örneğin TikTok veya Instagram reels gibi platformlarda) daha fazla gösterilecektir. 

Katılımlar için hangi influencer pazarlama KPI'larını ölçeceğiz

Huninin ortası influencer pazarlama KPI'sı olarak genellikle promosyon gönderisiyle ilgili bir kişinin attığı eylemi gösteren tüm metriklere bakarız. Aşağıda katılımlar için ölçülecek ana influencer pazarlama KPI'ları bulunmaktadır. 

1. Beğeniler

Instagram'da bir gönderiyi beğenmek için gerekli olan engel yalnızca hızlı bir çift dokun olduğu için, bir beğeninin katılım düzeyi oldukça düşüktür, yani bunu huninin en üstünden ortasına kadar bir influencer pazarlama KPI'sı olarak kabul edilebilir.

Yine de normal bir izlenimeyle karşılaştırıldığında çok daha değerlidir çünkü sosyal medya platformları sıklıkla kişi bir sonraki sefer oturum açtığında ona ne göstereceğine karar verirken bu etkileşim biçimlerini hesaba katarlar. Bir beğeni, sosyal medya platformuna bu kişinin bu içerikle ilgilendiğini gösterir, bu nedenle bir sonraki sefer akışında gösterilme olasılığı daha yüksek olur, yani devam eden marka görünürlüğü sağlanır.

2. Yorumlar

Yorumlar, bir kişi şimdi yorum yazıp bırakmak için zaman ayırdığı için daha aktif bir katılım biçimidir. Burada da farklı yorum biçimleri olduğunu göz önünde bulundurmaları önemlidir. Basit bir emoji veya tek kelimelik bir yorum, diyalog, konuşma ve fikir ve duygu paylaşımı yoluyla aktif katılımdan daha az değerli olarak kabul edilebilir.

Sosyal medya platformları, bir gönderinin erişimini belirlerken yorumlara daha yüksek ağırlık verme eğilimindedir; bu da bir gönderinin ne kadar fazla yorum alırsa, tipik olarak erişiminin o kadar yüksek olduğu anlamına gelir. Yorumların tonu, markanıza yönelik genel duyguyu gösterebilir ve bu olumlu, nötr veya olumsuz olabilir. Sosyal dinleme araçları (Meltwater veya Hootsuite gibi) bu konuda daha ayrıntılı içgörüler sağlayabilir. 

3. Paylaşımlar ve Kaydedilmeler

Paylaşımlar ve kaydedilmeler de daha güçlü bir katılım şeklidir çünkü insanların kendi izleyicilerine de içeriği görmesini istediklerini gösterir; bu da yüksek kaliteli veya ilgi çekici içeriği gösterir. 

4. Marka bahsetmeleri

İnsanlar yorumlarda aktif olarak marka hesabınızı etiketliyorsa, bu daha güçlü bir katılım şekli olduğunu gösterir çünkü insanlar doğrudan markanızı erişiyor veya bahsediyorlar. 

5. Tıklama oranı (CTR) - Web trafiği

Tıklama oranı, bir bağlantıya tıklayan kişilerin yüzdesisidir. Hesaplamak için formül şudur

CTR = Toplam tıklama sayısı / toplam gösterim sayısı.

Daha yüksek bir CTR, genellikle hedef kitlenize güçlü bir eşleşme anlamına gelir çünkü promosyon gönderisini gören daha fazla kişi ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilendiğini görünüyor. Tıklama oranı ve web trafiği çok önemli influencer pazarlama KPI'larıdır ve huni içinde orta ile alt seviyelerde değerlendirilebilir. Kişi, sosyal medya platformundan çıkarak web sitenizi ve ürün sunumlarınızı görmek için önemli ilgi gösteriyor olabilir. Bu çok değerli olabilir çünkü artık bu kişileri hedefleyebilirsiniz, örneğin Meta reklamlarını kullanarak (web sitenizde pikseller yüklü ise).

Web sitesi ziyaretçi sayısını takip etmek için araçlar Google Analytics ve daha spesifik olarak influencer'a özgü bağlantı linkleridir. Influencer pazarlama platformları (Influencer Hero gibi) bunu etkili bir şekilde ölçmek için araçlar sunmaktadır. 

6. Google arama hacmi

Markanızla ilgili anahtar kelimeler için genel arama hacminde bir artış görüyorsanız, bu da olumlu bir işarettir ve huni içinde orta ile alt seviyelerde bir influencer pazarlama KPI'sı olarak değerlendirilebilir. İnsanlar aktif olarak markanızı arıyorsa, bu çok aktif bir katılım şeklidir. Yapay zeka arama sonuçlarının nasıl görüntülendiğini yeniden şekillendirdikçe, son üretken arama istatistiklerini gözden geçirmek, takımınızın bu değişikliklerin markanızın arama görünürlüğünü nasıl etkileyebileceğini öngörmesine yardımcı olabilir.

Gördüğünüz üzere, huni içinde orta seviyelerde katılım, influencer'larla çalışırken analiz etmek için önemlidir. Bir influencer gönderisinin katılımını tahmin edebilen önemli bir KPI, bir influencer'ın genel katılım oranıdır. Influencer Hero'nun ücretsiz katılım oranı kontrol aracı gibi ücretsiz araçları kullanmak bu metriği daha ayrıntılı bir şekilde analiz etmenizi sağlar. Influencer kampanya sonuçlarınızı raporlamanız gerekiyorsa burada ücretsiz influencer pazarlama raporlama powerpoint şablonumuza erişebilirsiniz. 

3. Dönüşümler - huni tabanı

Influencer pazarlama bağlamında dönüşümler, tüketicilerin bir influencer'ın içeriğiyle etkileşime girmesi sonucunda aldıkları istenen eylemlerdir. Buna ürün satın alma, haber bülteni için kaydolma, uygulama indirme veya kampanyanın hedefleriyle uyumlu diğer ölçülebilir eylemler dahil olabilir. Dönüşümleri ölçmek, markaların influencer ortaklıklarının somut iş sonuçları sağlamada ne kadar etkili olduğunu değerlendirmesine yardımcı olur ve pazarlama çabalarının anlamlı ve karlı tüketici davranışına yol açmasını sağlar. 

Dönüşümleri ölçmek neden önemlidir?

İnfluencer pazarlama aracılığıyla yapılan tüm dönüşümlerin çoğu durumda son hedef olması, işletmenizin genel büyümesini, nakit akışını ve gelirini etkilediği için en önemli influencer pazarlama KPI'larından biri olmaktadır. Kampanyaların iş hedefleri üzerindeki gerçek etkisini nicelleştirir.

Takipçilerin ürün satın almak veya bir hizmete kaydolmak gibi istenen eylemleri gerçekleştirme sayısını izleyerek, işletmeler yatırım getirisi (ROI) değerlendirebilir ve gelecekteki stratejileri optimize edebilir. Bu, hangi influencerların etkili katılım ve satış sağladığını belirlemede yardımcı olur ve pazarlama bütçelerinin verimli bir şekilde tahsis edilmesini sağlar. Özellikle e-ticaret D2C markaları ve fiziksel ürün işletmeleri için, dönüşümler nakit akışınızı daha iyi yönetmek için son derece önemlidir ve bu da işi kurtarabilir veya batırabilir.

İyi bir dönüşüm oranına sahip olmak nakit parayı büyümeye yeniden yatırmanıza izin verecektir. Ayrıca, dönüşüm oranlarını anlamak mesajlaşmayı ve hedeflemeyi iyileştirmeye yardımcı olur ve sonuç olarak kampanya etkinliğini artırır.

Influencer List Widget
Ücretsiz Influencer Denetim Chrome Uzantısı
Sahte takipçileri, ER, izleyici konumunu, satış tahmini ve çok daha fazlasını analiz edin.
BURADAN ÜCRETSİZ KURUN
İnfluencer Listesi Resmi

Dönüşümler için ölçülecek influencer pazarlama KPI'ları

1. Satışlar

Dönüşümler için en açık influencer pazarlama KPI'ı satışlardır. Toplam sipariş sayısı ile ortalama sipariş değerinin çarpımı. Sonuç itibariyle pazarlama faaliyetlerinizin ana hedefi satış elde etmektir. Ancak pazarlama etkilerinizi tam olarak anlamak için tüm diğer influencer pazarlama KPI'larını göz önünde bulundurmak önemlidir. Satışların ötesine bakıp işletmeniz üzerinde uzun vadeli etkiye değer vererek ve kazı aşı pazarlama yatırımı yapmak bir marka olarak başarılı olmak için çok önemlidir.  

2. Reklam Harcaması Getirisi (ROAS) 

Satışlarla birlikte sıkça analiz edilen önemli bir influencer pazarlama KPI'ı ROAS'tır. Influencer kampanyalarında harcanan her dolar için elde edilen geliri ölçer ve şu şekilde hesaplanır:

ROAS = Elde edilen gelir / pazarlama maliyeti 

Örneğin, influencer pazarlama kampanyanız 120.000 $ satış ürettiğini ve birlikte çalıştığınız influencerlar için toplam tazminat 30.000 $ olduğunu ve influencerlara göndermeniz gereken ürünlerin maliyeti (COGS) ve kargo 5.000 $ olduğunu varsayalım. ROAS'ı şu şekilde hesaplayacaksınız: 

ROAS = 120.000 $ / ( 30.000 $ + 5.000 $ ) = 3,4X ROAS

, muhtemelen pazarlamacılar için en sık kullanılan pazarlama KPI'larından biridir. Influencer pazarlama bağlamında, kampanyanızın etkinliğine ilişkin iyi bir anlayış sağlar. Burada sıkça tartışılan önemli bir nokta, ROAS hesaplanırken hangi maliyetlerin dikkate alınacağıdır. ROAS örneğin ücretli sosyal medyada da sıkça kullanılır ve çoğu durumda pazarlama aktivitelerini yönetmenin genel masrafı / insan maliyeti, influencer pazarlamaya kıyasla daha düşüktür.

Influencer pazarlamanın operasyonel doğası nedeniyle, bazıları pazarlama etkinliğinizi tam olarak anlamak için çalışan maliyetlerinizi veya ajans ücretlerinizi de dikkate alması gerektiğini savunmaktadır. Son bir şey de ROAS'ın, tekrar etmeyen iş modelleri için daha kullanışlı olan bir influencer pazarlama KPI'sı olduğunu not etmektir. Bu örneğin mutfak ürünleri, moda veya mücevher olabilir.

Bunun nedeni, bir sonraki bölümde daha ayrıntılı olarak tartışacağımız müşteri yaşam boyu değerini tam olarak dikkate almayan bir metrik olmasıdır. 

3. Yeni müşteri sayısı 

Satışlar ve ROAS, dönüşümler söz konusu olduğunda tam resmi göstermez. Pazarlama hunisini tam olarak anlamak için CLTV ( müşteri yaşam boyu değeri ) hakkında iyi bir anlayışa sahip olması önerilir. Bazı işletmeler için bu diğerlerinden daha önemlidir. Örneğin, yinelenen bir iş modeliniz varsa, örn. kozmetik, gıda veya içecekler, tipik olarak düzenli olarak satın alan veya abonelik satın alan birçok müşteriniz vardır. ROAS yalnızca anında dönüşüm değerine baktığından, tekrar satın almaları dikkate almaz ve bu nedenle pazarlamacılar CAC müşteri edinme maliyetini incelemeyi tercih ederler. 

4. Müşteri Edinme Maliyeti (CAC)

Müşteri edinme maliyeti, bir pazarlamacının yeni bir müşteri edinmek için ne kadar harcamak zorunda olduğunu tanımlayan ve şu şekilde hesaplanan bir influencer pazarlama KPI'sıdır: 

CAC = Toplam pazarlama harcaması / yeni sipariş sayısı

 Örneğin, influencer pazarlama kampaniyalarınız 1.000 yeni müşteri veya sipariş ile sonuçlandıysa ve influencer tazminatı ve ürün hediyesi için pazarlama harcamanız 35.000 $ ise, CAC'ı şu şekilde hesaplayacaksınız: 

CAC = 35.000 $ / 1.000 = 35 $ 

Tekrar eden iş modelleri, yeni bir müşteri edinmenin ilk defa dönüşüm değerine bakmak yerine toplam maliyetine bakıldığı için CAC'a bakmayı tercih ederler. Tipik olarak, bir müşteri edinmenin etkinliğini veya ne kadar para harcayabileceğinizi müşteri yaşam boyu değeri CLTV'ye bakarak değerlendirme eğilimindedir. Örneğin, ortalama müşteriniz 6 ay kalıyorsa ve aylık ortalama sipariş değeri 30 $ ise, CLTV'niz 180 $ (30 $ 6 ayar ile çarpılır). Daha sonra, ortalama olarak 180 $ değerinde olan yeni bir müşteri edinmek için 35 $ harcamak, markanızı kârlı bir şekilde büyütmek için etkili olduğunu anlayabilirsiniz. 

5. Müşteri yaşam boyu değeri (CLTV)

Daha önce önceki bölümde oldukça detaylı olarak açıkladığımız gibi, müşteri yaşam boyu değeri, bir müşterinin markanızla harcadığı ortalama toplam tutardır. Özellikle abonelik veya yinelenen iş modelleri için, bu influencer pazarlama KPI'sını anlamak önemlidir. Influencer pazarlama bağlamında bazı influencerlar, diğer influencerlardan daha fazla yaşam boyu harcayan müşterileri refere edebilir ve bu nedenle bu metriği göz önünde bulundurmak önemlidir. 

6. Ortalama sipariş değeri (AOV)

Ortalama sipariş değeri AOV, influencerlarla çalışırken analiz edilmesi ve anlaşılması gereken önemli bir KPI'dir. AOV, bir müşterinin ortalama olarak mağazanızda harcadığı tutardır. Formül şu şekilde görünür: 

AOV = Toplam satışlar / sipariş sayısı

Örneğin bu ay 1,2 milyon $ satış üreterek 12.000 sipariş aldıysanız, AOV'niz 100 $ olacaktır. 

AOV = 1.200.000 $ / 12.000 = 100 $

Bu toplu düzeyde. Influencerlarla çalışırken, tipik olarak ortalama sipariş değerine influencer düzeyinde bakmak istersiniz. Örneğin, daha yüksek harcanabilir gelire sahip bir kitleye sahip belirli influencerlar, diğer influencerlara kıyasla önemli ölçüde daha yüksek AOV'lere sahip olabilir. Bunu hesaplamak için aşağıdaki biraz ayarlanmış formülü kullanacaksınız:

AOV Influencer XY = Influencer XY tarafından oluşturulan Toplam Satışlar / Influencer XY tarafından yönlendirilen Sipariş Sayısı 

7. Dönüşüm oranı 

Dönüşüm oranı, toplam sipariş sayısının toplam website ziyaretçi sayısına bölünmesiyle hesaplanır. Size trafiğin kalitesi hakkında bir fikir verir. Formül aşağıdaki gibi görünür: 

Dönüşüm oranı = Toplam siparişler / toplam website ziyaretçi sayısı 

Örneğin, bazı influencerların çok yüksek dönüşüm oranı vardır; bu, bağlantılarına tıklayan ve web sitenizi ziyaret eden birçok kişinin müşteri olarak ödeme yaptığı anlamına gelir; diğer influencerlar ise marka bilinirliğine katkıda bulunacak ancak daha düşük dönüşüm oranıyla ödeme yapan daha az müşteri yönlendirecek çok fazla tıklama oluşturabilirler. Bazı influencerlar için çok düşük bir dönüşüm oranı, fiyatlandırma ile influencer kitlesinin uyuşmaması gibi bir durumu gösterebilir. 

Web sitenizin genel dönüşüm oranı düşükse, dönüşüm oranını geliştirmek için düzeltilmesi gereken teknik sorunlar olabilir. Bu yaklaşıma dönüşüm oranı optimizasyonu denir ve dijital reklamcılıkta büyük bir endüstridir. 

8. Haber bülteni kaydolmaları 

Dikkate almanız gereken bir diğer influencer pazarlama KPI'si, haber bülteni kaydolmalarıdır. Bu daha çok huninin ortasından alt kısmına kadar bir KPI olsa da, yine de dikkate almaya değer bir metriktir. Artık e-postaya sahip olduğunuzdan, daha sonra e-posta pazarlama kampanyaları kullanarak bunları ödeme yapan müşterilere dönüştürebilirsiniz. Tipik olarak %2 ve üzeri e-posta alma oranını D2C e-ticaretinde iyi bir e-posta alma oranı olarak kabul ederiz. 

9. Sepete eklemeler

Sepete eklemeler de analiz edilmesi yararlı bir KPI'dir ve huninin alt kısmında bir metrik olarak kabul edilir çünkü dönüşümden yalnızca bir adım uzaktadır. Tipik olarak, terk edilmiş sepetleri geri kazanmaya çalışabileceğiniz otomatik e-posta dizisi kurmanız önerilir.

D2C markalarının bunları yeniden elde etmesinin bir başka yolu, yeniden hedefleme kampanyanızda ayrı bir kitle oluşturmaktır. Örneğin Meta, bunu kendi özel pikselleriyle takip etmenize izin verir. Özellikle sepetinizi terk etmiş olan kişilere reklam gösterebilirsiniz; bunlar zaten siparişi vermeye çok yakın oldukları için genellikle dönüştürülmesi kolaydır. 

10. Kazanılan Medya Değeri 

Kazanılan medya değeri, genel pazarlama etkinizi özetleyen önemli bir influencer pazarlama KPI'sidir. Kazanılan Medya Değeri (KMD), influencer pazarlama bağlamında, influencerlar tarafından ödenmemiş veya organik tanıtım çabalarıyla oluşturulan marka maruziyetinin parasal değerini ifade eder. Bir influencerin içeriğinin aldığı görsellerin, sosyal paylaşımların, bahsetmelerin ve etkileşimlerin değerini ölçerken geleneksel reklam metriklerine benzer şekilde nicelleştirir.

KMD, pazarlamacıların influencer işbirliklerinin finansal etkisini ve genel yatırım getirisini değerlendirmelerine, kampanyalarının etkinliğini vurgulamalarına yardımcı olur. KMD hesaplamak için formül aşağıdaki gibidir: 

KMD = Oluşturulan toplam görseller * CPM 

Influencer pazarlamasında KMD hesaplamak için tipik olarak yaklaşık 15 - 20 dolar CPM kullanmanızı öneririz. Nedeni, Meta ücretli sosyal medyasında gerçekçi bir ortalama CPM'nin yaklaşık 10 dolar olmasıdır. Bir influencer görseli, gönderinin özgün doğası, daha geniş reach ve özgün tavsiyesi nedeniyle ücretli bir reklama kıyasla daha yüksek değerde olabilir. İnsanlar bir reklam kaydırma eğilimi gösterirken, bir influencer gönderisinin görüntüleme oranı genellikle ücretli bir reklamdan çok daha yüksektir. 

Influencer Hero ile, tüm influencer kampanya raporlaması ve analitiğine kolay okunur bir format şeklinde erişebilir; doğrudan aşağıdaki gibi temel influencer pazarlama KPI'lerine erişebilirsiniz: 

  • Ülkeye göre segmentlenen toplam tıklamalar 
  • Oluşturulan satışlar 
  • Gönderi sayısı 
  • Kazanılan Medya Değeri
__wf_reserved_inherit

11. Toplanan İçerik ve Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik (UGC) 

Son olarak bakılması gereken influencer pazarlama KPI'si, toplanan yaratıcı çalışmaların sayısıdır. Influencer pazarlamasının doğrudan pazarlama etkisinin yanı sıra, yeniden kullanabileceğiniz yaratıcı çalışmalar gibi dolaylı bir değeri vardır. UGC şu amaçlar için kullanılabilir: 

  • Ücretli sosyal medya 
  • Organik sosyal medya 
  • Web siteniz 
  • Newsletter 

Aslında bu yaratıcı içerikleri mümkün olduğunca çok kullanmanız önerilir, böylece influencer programınızdan maksimum değer elde edebilirsiniz. Influencer Hero gibi platformlar, içerik kitaplığınız aracılığıyla kolayca erişebileceğiniz tüm influencer UGC'nizi otomatik olarak yakalar. 

İnfluencer pazarlama KPI'larını ölçmek için araçlar ve teknolojiler 

1. Affiliate bağlantıları - UTM bağlantıları 

Affiliate bağlantıları tıklamaları ve dönüşümleri izlemek için etkili bir yoldur. Her influencer için özel bağlantılar oluşturmak istiyorsunuz, böylece kaç tıklama yaptıklarını ve dönüşümleri tam olarak bilirsiniz. Affiliate bağlantıları tipik olarak potansiyel müşteri tarayıcısına bir çerez yerleştirir, böylece müşteri siparişi daha sonra verirse bile dönüşüm izlenebilir. 

2. Kupon kodları 

Özel kupon kodları dönüşümleri izlemenin bir başka yoludur. Her influencer ile benzersiz bir kupon paylaşmak istiyorsunuz, böylece dönüşüm bir influencere atanabilir. 

Influencer Hero ile influencer CRM'inizden doğrudan affiliate bağlantıları ve özel kupon kodları oluşturabilirsiniz. Ödeme entegrasyonu, otomatik toplu ödemelere izin vererek affiliate ortaklıklarınızı yönetmeyi kolaylaştırır. 

3. Özel piksel

Bazı diğer gelişmiş affiliate ve izleme araçları, web sitenize özel bir piksel yerleştirir; bu sayede affiliate kontrol panelinde belirli sayfaları ziyaret eden veya web sitenizde belirli işlemler gerçekleştiren kişileri ayırt etmek gibi ek verileri izleyebilirsiniz.

Aşağıda tüm influencer pazarlama KPI'larının bir özeti bulunmaktadır

  1. İzlenim sayısı
  2. Bin başına maliyet - CPM 
  3. Toplam ulaşım 
  4. Takipçi artışı 
  5. Toplam influencer takipçi sayısı 
  6. Beğeniler 
  7. Yorumlar 
  8. Paylaşımlar ve kaydedilmiş 
  9. Marka anmaları 
  10. Tıklama oranı - CTR 
  11. Google arama hacmi 
  12. Satışlar
  13. Reklam harcaması getirisi - ROAS 
  14. Yeni müşteri sayısı 
  15. Müşteri kazanım maliyeti - CAC 
  16. Müşteri yaşam boyu değeri - CLTV 
  17. Ortalama sipariş değeri - AOV 
  18. Dönüşüm oranı - CR 
  19. Haber bülteni kayıtları 
  20. Sepete eklenen ürünler 
  21. Kazanılmış medya değeri - EMV 
  22. Toplanan UGC sayısı

Sonuç

Sonuç olarak, doğru KPI'ları izlemek influencer pazarlama kampanyanızın başarısı için gereklidir. Marka farkındalığı, katılım ve dönüşümler gibi Temel Performans Göstergeleri, influencer işbirliklerinin etkinliği hakkında değerli bilgiler sağlayarak markaların stratejilerini optimize etmelerine yardımcı olur.

Bu metrikleri dikkatle izleyerek pazarlamacılar, çabalarının hedef kitlesine hitap ettiğinden, anlamlı etkileşimleri sağladığından ve somut iş sonuçları elde ettiğinden emin olabilirler. Kapsamlı araçlar ve teknolojilerin entegrasyonu, kampanya performansını ölçüme ve iyileştirme yeteneğini daha da artırarak sürdürülebilir büyüme ve sağlam bir yatırım getirisi yolunu açar.

Summary
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
Pricing/Month
Shopify Reviews
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
Read More
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
FAQs
Influencer pazarlama için temel KPI'lar nelerdir?

İnfluencer pazarlaması için temel KPI'lar arasında Reach, Impressions, Engagement Rate, Conversion Rate, Click-Through Rate (CTR), Return on Ad Spend (ROAS) ve Follower Growth yer almaktadır. Bu metriklerin her biri, kampanya performansının izleyici etkileşiminden somut iş sonuçlarına kadar olan farklı yönlerini değerlendirmeye yardımcı olur.

İnfluencer pazarlama başarısını nasıl ölçersiniz?

İnfluencer pazarlamada başarı, Erişim, Katılım Oranı, Dönüşüm Oranı ve ROAS dahil olmak üzere bir dizi KPI'ı izleyerek ölçülür. Google Analytics, bağlı kuruluş bağlantıları ve sosyal medya istatistikleri gibi araçlar, influencer işbirliklerinin etkinliğini değerlendirmek için veri toplamada ve analiz etmede yardımcı olur.

Neden KPI'lar influencer pazarlamasında önemlidir?

KPI'ler, kampanyaların performansını ve etkisini değerlendirmek için ölçülebilir veriler sağladığı için influencer pazarlamasında çok önemlidir. Pazarlamacıların ne işe yaradığını anlamalarına, devam eden çabaları optimize etmelerine, bütçeleri etkili bir şekilde tahsis etmelerine ve iş hedeflerine ulaşmak için veri odaklı kararlar almalarına yardımcı olurlar.

Influencer pazarlamasında iyi bir katılım oranı nedir?

İnfluencer pazarlamada iyi bir katılım oranı genel olarak platforma göre değişiklik gösterir ancak daha büyük hesaplar için tipik olarak %2-3 arasında ve daha küçük, daha niş influencerler için %4-6 veya daha yüksektir. Aktif bir kitle etkileşimini gösterir ve içeriğin takipçilerle ne kadar iyi rezonans yaptığını ölçmeye yardımcı olur.

İnfluencer pazarlamasında ROI'yi nasıl hesaplarsınız?

Farklı influencer pazarlama KPI'ları ROI'yi belirlemek için vardır. Bazı metrikler örneğin reklam harcaması getirisi ROAS, Müşteri edinme maliyeti CAC veya Kazanılan Medya Değeri - EMV'dir. Genellikle pazarlama etkisini yatırım ile karşılaştırır ve pazarlama çabalarınızın ve etkinliğinin iyi bir şekilde anlaşılması için farklı metrikler kullanırsınız.

Most Popular Blogs

Ready to achieve 10X+ ROI?

Schedule a Demo with one of our media experts below.